ההטבות לעצמאים שהממשלה כל כך מתגאה בהן, הן בדיחה.

אהבתם, שתפו:

פוסטים נוספים

Sin&War

The sins of October 7th, both against Jews and Moslems, Israelis and Palestinians alike, were committed in his name, as well as the war that

אח-שב!

אחים, אחיות, הורים, אבות, אימהות, ילדים, ילדות, דודים, דודות, בני דודים ודודות, בנות דודים ודודות, סבים, סבתות, נכדים, נכדות, גיסים, גיסות, חמים, חמות, חתנים, כלות,

פוליטיקאיכס

כשהפוליטיקאים רועמים יותר חזק מהתותחים… יש בעיה. 73 ימים מעל 1,324 אזרחים שנרצחו וחיילים שנפלו 240 חטופים מתוכם 129 עדיין בשבי אין סוף פצועים מלחמה

שלחו לי הודעה

מכירים את זה שמישהו מחליק על קליפת בננה ולמרות שזה לא יפה, כולם צוחקים? בדיוק ככה הממשלה רואה את העצמאים נופלים ולא מפסיקה לצחוק עלינו. מה זה לצחוק, להקרע מצחוק ולפזר עוד ועוד קליפות בננות על כל המדרכה.

ההטבות לעצמאים שהממשלה כל כך מתגאה בהן, הן בדיחה. הפוליטיקאים שמצהירים עליהן הם סטנדאפיסטים במקרה הטוב ושרלטנים במקרה הרע. ההטבות לא יגיעו לאף עצמאי אמיתי ולא יעזרו לאף עצמאי שנפגע במשבר הקורונה.

אז למי כן? למושחתים שעובדים בשחור ולאוכלוסיה מאוד מסויימת בתוך מגזר העצמאיים. תכירו: מסננת של 3 שלבים שמנפה החוצה את כולנו.

התנאי הראשון – נראה מבטיח:

״האם ההכנסה של העסק ירדה ב-50% ביחס לתקופה מקבילה בשנה שעברה״.

אפשר להתווכח על התנאי הזה, אבל זה נתון רציונלי. בואו נמשיך.

התנאי השני – בו אתה מתחיל להבין שעבדו עליך

“סך הכנסתו החייבת והפטורה של העוסק (לרבות שכ”ד למגורים פטור, קצבאות פטורות וכיוצ”ב) ולמעט שבח מקרקעין ורווח הון ( להלן: “סך הכנסתו”) בשנת 2018 לא עלה על 240,000 ₪ ברוטו לשנה. לעניין זה הכנסות משותפות של בני הזוג יחולקו באופן שווה ביניהם.״

לגבי 2018 המדינה כמובן יודעת מה היו הרווחים נטו שלנו – אחרי מס, תשלומים לספקים, שכירות, ביטוחים ועוד. אז למה התייחסות למחזור?

הרווח הישיר של רוב העצמאים נע בין 15% ל-30% מהמחזור. אנחנו גובים מהלקוח את כל סכום הפרויקט ואת עיקר הכסף משלמים לספקים הישירים של הפרויקט. חוק אצבע הוא כי בשורה התחתונה הרווח נטו יהיה כחצי מהרווח הישיר. אז מחזור של 240 אלף ש״ח שזה הסכום העליון לקבלת ההטבה מתורגם לרווח ישיר של עד 72 אלף ש״ח בשנה או רווח נטו של עד 40 אלף ש״ח בשנה. (הכנסה ממוצעת בסך 3,333 ₪ נטו לחודש).

בואו נגיד שאתם תותחי על ויעילים פי-3 ממה שכתבתי. כל הכבוד הכנסתכם נטו היא כ-10,000 ש״ח לחודש. אתם מכירים הרבה עצמאיים שעומדים בתנאים האלו?

דרך אגב, מי שהמחזור שלו היה בין 192 אלף ₪ ל-240 אלף ₪ זכאי למענק מופחת.

(אבל אל תתבאסו – גם אותו לא תקבלו).

התנאי השלישי – בו אתם כבר מבינים שגם הבדיחה על חשבונכם

״סך הכנסות משק הבית (הבעל והאישה יחד) לא עלו על 340,000 ₪ ברוטו בשנת 2018.״

בואו נגיד שבן הזוג העצמאי דיווח ב-2018 על מחזור של 240,000 ₪ אז בן הזוג השני שלצורך הדוגמא נגיד שהוא שכיר צריך להרוויח ב-2018 מקסימום 100,000 ₪ ברוטו. שהם 8,333 ₪ לחודש לפני מס או 6,700 ₪ נטו. אתם מכירים הרבה משפחות במעמד הביניים שההכנסה נטו שלהן משני בני זוג עובדים אינה עוברת את ה-10,000 ₪ בחודש?

אז מי כן זכאי למענק?

– מי שעובד בשחור והצהיר על מחזור נמוך במיוחד מרוויח פעמים.

– משפחות בהן בן/בת הזוג השכירים הם המפרנסים העיקרים ובן/בת הזוג העצמאי ״רק״ משלים הכנסה.

– משפחות בהן רק אחד מבני הזוג עצמאי, הוא/היא המפרנס היחיד והמחזור העסקי שלו/שלה נמוך במיוחד.

– מי שהמחזור העסקי שלו נמוך מאוד, אבל אין לו ספקים או הוצאות, כך שהמחזור והרווח דומים.

נחשו מי לא יקבל את המענק? (רמז: מה השם שלך?)

דיברתי עם 10 חברים עצמאיים, אף אחד לא זכאי לקבל את המענק. לא המלא ולא החלקי. ואף אחד גם לא מכיר מישהו שכן יכול להיות זכאי. מעבר לזה, המדינה הודיעה שהיא דוחה (לא מבטלת רק דוחה) את תשלומי מס הכנסה ומע״מ. לכאורה זה יפה ואמור לעזור, אבל שני המיסים הללו קשורים ישירות למחזור החודשי של העסק. וכשאין הכנסות, בכל מקרה אין תשלום מס.

(עצמאים ״רוצים״ לשלם הרבה מס הכנסה ומע״מ, כי זו אינדיקציה לכך שיש הרבה מכירות וכי המחזור ריווחי).

בקיצור חברים יקרים – הכל אחיזת עיניים, להכריז שנותנים ועוזרים ואז ״לשחק עם ההגדרות״ כדי שרק מגזר מסויים יהנה… זה לא מצחיק.

שבת שלום,

שמרו על הבריאות.


כתב: ערן יורן