במכתב רישמי טוענת חברת הביטוח כי פוליסת הביטוח שלה היא כרטיס הגרלה.

אהבתם, שתפו:

פוסטים נוספים

Sin&War

The sins of October 7th, both against Jews and Moslems, Israelis and Palestinians alike, were committed in his name, as well as the war that

אח-שב!

אחים, אחיות, הורים, אבות, אימהות, ילדים, ילדות, דודים, דודות, בני דודים ודודות, בנות דודים ודודות, סבים, סבתות, נכדים, נכדות, גיסים, גיסות, חמים, חמות, חתנים, כלות,

פוליטיקאיכס

כשהפוליטיקאים רועמים יותר חזק מהתותחים… יש בעיה. 73 ימים מעל 1,324 אזרחים שנרצחו וחיילים שנפלו 240 חטופים מתוכם 129 עדיין בשבי אין סוף פצועים מלחמה

שלחו לי הודעה

כרטיס הגרלה במהותו מהווה תוספת סיכון. אדם מסכן סכום מסויים עבור הריגוש שבדבר והאופציה למימוש חלום שהסיכויים להגשמתו אפסיים, אתה יודע את זה בעת הרכישה. ביטוח לעומת זאת, מטרתו היחידה היא צמצום הסיכון והגדלת הוודאות והביטחון. עלות פוליסת הביטוח אינה הגדלת החשיפה באמצעות לקיחת סיכון כספי נוסף, אלה ״הקרבת״ סכום נמוך מבעוד מועד במטרה לבטל את הסיכון הקיים על סכום גדול משמעותית ולהגן עליו. אין שני מוצרים מנוגדים יותר במהותם ובמטרתם. אבל מסתבר שבחברת הביטוח שלי קצת התבלבלו ובמכתב רישמי שקיבלתי מהם הם טוענים כי רכישת פוליסת הביטוח של החברה כמוה כרכישת כרטיס הגרלה.

איך הגענו למצב הזה?

אי שם בדצמבר 2019, כשהקורנה היתה לא יותר מאשר שמועה על מחלה מקומית בסין הרחוקה רכשתי מחברת התעופה האגיאן זוג כרטיסי טיסה ליוון. הטיסה תוכננה ל-8 באפריל 2020, חופשת הפסח, ומחירי הכרטיסים היו יקרים משמעותית מאשר בשיגרה.

בתאריך ה-10 בדצמבר 2019: רכשתי זוג כרטיסי טיסה ליוון

ולכן כשנציג חברת הביטוח המליץ לי כי בתמורה ל-$10 אוכל להרחיב את פוליסת הביטוח שרכשתי מהם והבטיח כי במקרה של ביטול הטיסה על ידי חברת התעופה כתוצאה ממגפה אקבל החזר על מלוא עלות כרטיסי הטיסה – הסכמתי מייד.

בתאריך ה-24 בפברואר 2020: רכשתי מחברת הביטוח (לא ישירות כמו כולם אלא באמצעות סוכן המורשה מטעמם) ביטוח בריאות לנסיעה לחו״ל.

מייל ראשון מחברת הביטוח

פירוט הכיסוי המורחב אותו רכשתי מחברת הביטוח

הרחבת הביטוח

בתאריך ה-11 במרץ 2020: הכריז אירגון הבריאות העולמי על הקורונה כמגפה עולמית

אירגון הבריאת העולמי הכריז על הקורונה כמגפה עולמית

בתאריך ה-20 במרץ 2020: הודיעה חברת התעופה אאיגיאן על ביטול הטיסות לישראל עקב מגפה עולמית

אאיגיאן מודיעים על ביטול הטיסות לישראל

בתאריך ה-30 במרץ 2020: לאחר שעלו בתוהו ניסיונותי לקבל החזר כספי ישירות מחברת התעופה ולאחר שהתייעצתי עם הסוכן הביטוח, מורשה חברת הביטוח, אשר דרכו רכשתי את הפוליסה ובהתאם להמלצתו, הגיש הנ״ל בשמי תביעה לחברת הביטוח חברת הביטוח. 

* אאיגיאן איפשרו רק להחליף את מועד הטיסה או לקבל וואצ׳ר שתוקפו יפוג בעוד שנה. שתי ההצעות הללו אינן רלוונטיות עבורי. כנראה שלא אחגוג שוב יום הולדת 50.

הגשת תביעה לחברת הביטוח

כמו כן, ההתחייבות של חברת בביטוח היא להחזר מלוא הפרמיה במקרה של ביטול הפוליסה לפני הטיסה אבל…

ההתחייבות של חברת בביטוח היא להחזר מלוא הפרמיה

חשוב להבין כי עד לתאריך ה-8 באפריל יכולתי לבטל את הפוליסה ולקבל בחזרה את מלוא הפרמיה בסך כ-$100 אך המקרה הביטוחי בו אני מצוי, הינו ברור ועל פי תנאי הפוליסה אני זכאי לקבל את מלוא עלות הכרטיסים בשווי 1,200 יורו. אבל במשך ימים ארוכים חברת הביטוח לא חזרה אלי עם תשובות. רק בתאריך ה-26 באפריל קיבלתי מחברת הביטוח מייל על סיום הטיפול בתביעה – והודעה על סירוב לתשלום. (סירוב תשלום משמעותו שלדעתם אין לי עילת תביעה, אחרת היו משלמים). לאחר דין ודברים ובירורים שנעשו על ידי אישית ועל ידי סוכן הביטוח שהוא כאמור מורשה חברת הביטוח הבנתי כי אם במהלך שלוש שנים הקרובות לא אקבל החזר מחברת התעופה, אוכל לחדש את התביעה ואז חברת הביטוח יסכימו לדון שוב האם לאשר אותה או לא.

דחיית התביעה

לאור זאת, ומאחר וחברת הביטוח בחרה שלא לאפשר את הפעלת הפוליסה (לטענתם אין לי עילת תביעה) ומאחר והבקשה למימוש הפוליסה שקיבלו ממני היתה כשבוע לפני המועד האחרון לביטול הפוליסה בהחזר מלא ומאחר ובמשך כ-20 ימים לא חזרו אלי עם תשובה בנידון ובמטרה לצמצם את הנזקים מבחינתי, ביקשתי לבטל את הפוליסה ולקבל החזר בגין הפרמיה אותה שילמתי. (כמצויין בסעיף 24.7 בפוליסה).

התשובה של חברת הביטוח מפתיעה ומקוממת.

לטענתם ״הפעלתי את הביטוח״ ולכן לא מגיע לי החזר עבור הפוליסה. הם מכרו לי את הביטוח, יעצו לי לתבוע מהם את כרטיסי הטיסה ואז דחו את התביעה אותה הם בעצמם ייעצו לי להגיש. נשמע מוזר? מאוד! הרי אם במעמד התביעה היו אומרים כי לא מגיע לי פיצוי, כמובן שלא הייתי מגיש את התביעה. במקום זאת הייתי מבטל את הפוליסה וללא כל בעיה מקבל את מלוא תשלום הפרמיה בחזרה. 

גם במכתב ששלחו לי השבוע, הם אינם אומרים באופן חד וחלק כי התביעה נדחיתה לחלוטין אלה רק אם… וכאשר… ובעתיד… ובמידה ו… הם יודעים שהתביעה מוצדקת ועומדת בתנאי הפוליסה אבל הם אינם מעוניינים לשלם. לכולם ברור שאני לא אחכה שלוש שנים כדי לוודא שבמהלך שלוש השנים האלו חברת התעופה אולי תתחרט ותחזיר לי את הכסף, ורק אז במידה וזה לא יקרה, אגיש שוב את התביעה לחברת הביטוח…

האמת מאוד פשוטה – במידה וקיימת עילת תביעה עליהם לשלם את סכום התביעה. במידה ולא קיימת עילת תביעה עליהם להחזיר את הפרמיה. המצב החדש שיצרו ובו הם טוענים כי עצם בדיקת עילת התביעה היא לכשלעצמה מהווה את הפעלת הפוליסה הינה טענה הזויה, בזויה וספק אם היא בכלל חוקית.

נכון לרגע זה אני מותש, חברת הביטוח התישו אותי. אין לי כח להאבק בהם, זה יקח שלוש שנים ואז עוד כמה שנים. מימלא הנזק האמיתי שלי הוא לא עלות הטיסות, אלה הטיול שלא היה והחוויות שלא חוויתי. את אלו הם לא יוכלו להחזיר לי, אז כל מה שביקשתי מהם בסופו של דבר זה רק את החזר הפרמיה בסך $100… 

הנה התשובה שקיבלתי:

ביטוח הוא כרטיס הגרלה

אז חברים יקרים בחברת הביטוח,

לא רכשתי מכם כרטיס הגרלה, רכשתי פוליסת ביטוח שנועדה להגן עלי בדיוק במיקרים כאלו.

מאחר והתביעה נדחיתה על ידכם (ולא בצדק) מימלא הפוליסה לא הופעלה ובוודאי שלא נוצלה. 

ניצול הפוליסה משמעו אחת – החזר מלוא עלות כרטיסי הטיסה בסך כ-1,200 יורו. 

אז אני בוחר את המלחמות שלי, למרות שמגיע לי, לא אלחם איתכם על הסכום המלא כי זה יקח שנים. אבל את הפרמיה, נא החזירו לי.

ולכם קוראים יקרים, בפעם הבאה שאתם טסים לחו״ל ושוקלים לרכוש ביטוח בריאות, גשו לדוכן מפעל הפייס בפינת הרחוב, וריכשו כרטיס הגרלה. הסיכוי שתראו את הכסף בדרך זו גדול יותר, וחוץ מזה המומחים של חברת הביטוח אומרים שזה אותו הדבר.

אקורד סיום צורם:

החל מה-29 בפברואר חברת הביטוח הורידה את שירות ״הרחבה לביטול נסיעה״ מסל השירותים שלה ואינה משווקת אותו יותר. כנראה שאני לא היחיד שביקש את כספו בחזרה, וכנראה שהשירות הגרוע שאני מקבל מהם, ההתעללות שהם מעבירים אותי ומלחמת ההתשה שיש לי איתם אינם נעשים בתום לב, אלה הינם ביצוע ציני של החלטה לא חוקית המהווה חלק ממדיניות ברורה שכל מטרתה להמנע מעמידה בהתחייבויות ללקוחות והמנעות מתשלום עבור הפוליסות כמתחייב.

ביטול הרחבת הנסיעה

בשורה התחתונה, לא רק שהפסדתי את מלוא עלות הטיסה. כנראה שגם ״הימרתי״ על חברת הביטוח הלא נכונה והביטוח שעשיתי במקום שיגן עלי, הגדיל את הנזקים שלי בכ-10% נוספים.

סיום מפתיע: גירסה קצת יותר ״נושכת״ של פוסט זה נשלחה לאנשים הנכונים בחברת הביטוח, עם ההבטחה כי היא תפורסם במידה ולא יוחזר לי כספי. לאחר מספר ימים עדכנו אותי טלפונית כי לפנים משורת הדין, תוחזר לי עלות הפוליסה.

מטבעו של פוסט זה שהוא מציג את הסיפור מנקודת ראותי בלבד ובקווים כלליים. במידה ונפלו אי דיוקים בסיפור הם נעשו בתום לב ויתוקנו במידת הצורך. בהחלט יתכן כי המקרה שלי הינו מקרה בודד שאינו מצביע על כלל התנהגות החברה. בכל מקרה תכתובות רישמיות והסכם הביטוח עצמו הם שמחייבים. ט.ל.ח.



כתב: ערן יורן